Obserwatorzy

niedziela, 12 czerwca 2011

po Opolu-zgoła nie festiwalowo

Chyba powinnam popracować nad własnym charakterem bo strasznie krytyczna się staję. Wszystko przestaje mi się podobać, drażni mnie, denerwuje.  Okey, polityka od zawsze była paskudna. Ale po Festiwalu w  Opolu to ja miałam prawa oczekiwać wzruszeń i czystych emocji.Miałam prawo-ale się tych wzruszeń nie doczekałam- pomijając magiczny koncert piosenek Ewy Demarczyk.Ale to za mało jak na dwa dni śpiewania i muzyki. Wszystko schodzi na psy-festiwale również. Robią sobie kpiny z ludzi i jeszcze każą im płacić za bilety.Osobiście czułam się obrażona występem Maryli Rodowicz, współczułam Rynkowskiemu, który coraz bardziej charczy zamiast śpiewać. Rodowicz traci kilogramy i siłę głosu, przecież ona udaje , że,,występuje'', z ikony polskiej muzyki staje się pokraczną babą (i wiecznie rozkraczoną), Mansonem to ona nie bedzie- więc ten opolski strój pasuje jej tak jak  nie przymierzając garbaty  do ściany. To co kiedyś było fajnym stylem, teraz wygląda mocno żałośnie. Sama na różne sposoby zmagam się z wiekiem-ale bez przesady-p. Rodowicz-umiaru trochę . Był czas ,,Małgośki'' i jest czas na emeryturę. Niczym się tego nie oszuka. Rynkowski- człowiek , którego chrypiący, zdarty głos kochałam ,i o którym od zawsze myślałam, że kiedyś mu ,,wysiądzie''-występuje na festiwalu. Pytam-po co? Panie Rynkowski-kiedyś wszyscy byliśmy piękni i młodzi-teraz czas ustąpić miejsca młodzieży, lub śpiewać jak   za starych dobrych lat-innej opcji nie ma.Zostańcie ,,sztandarami'' polskiej muzyki - w innym wypadku stajecie się żałośni.Czas zejść ze sceny-zrobić miejsce młodym, utalentowanym ludziom.  Ktoś ten festiwal przygotowywał, ktoś układał program, ktoś zapraszał gwiazdy. Czy już nawet w organizacji święta muzyki polskiej  nie mamy profesjonalistów?Ogłaszanie wyników   głosowania  na ,,super jedynki ''to prawdziwy kabaret- po co było zawracać ludziom(widzom) głowę  ,,Mariolką'' z wątpliwym poczuciem humoru, nie wiem, czy ten kabaret kogokolwiek jeszcze szczerze śmieszy i rozbawia? Wystarczyłby te głosowania na wygranych- iście kabaretowe.A i jeszcze Debiuty i Premiery- dyrektorowi festiwalu należą się ,,gratulacje''- pada wszystko w tym kraju, więc skądby miał wziąć chociażby z dziesięciu do każdego koncertu-ludziom przecież nie do śpiewania w w tej naszej Japonii.

1 komentarz:

  1. Anonimowy13/6/11 16:35

    masz babo tupet-rodowiczka jest pierwszą po papieżu polaku a ty ją krytykujesz, nawet Kuba,,powiatowy''się nie poważy

    OdpowiedzUsuń