Obserwatorzy

sobota, 18 sierpnia 2012

Wszystko psu o tyłek rozbić(animalsi-cicho!)

 Nie wiem jak inni ale ja mam dość. Przyjechał sobie ten ichni Cyryl do nas, witano go jak wielkiego przywódcę, sformułowano odpowiedni dokument i co z niego wynika dla mnie, prostego człowieka?Rosjan (jako narodu)  nie obrażałam-więc nie czuję się w obowiązku prosić o przebaczenie, mnie osobiście żaden Rosjanin też nie skrzywdził-więc nie mam czego wybaczać.Za krzywdy historyczne  przepraszać i być przepraszaną  nie chcę. Nikt z moich skrzywdzonych i krzywdzących przodków nie zostawił mi pełnomocnictw w tej kwestii. Mam bardzo brzydkie podejrzenia, że ten dokument wpasowano w sytuację polityczną. Gdybym ja mogła uwierzyć , że to li tylko pojednanie kościołów -nie czułabym takiego obrzydzenia do tego ,,wiekopomnego'' wydarzenia.Nie wiem kto kogo wodzi na pasku: Putin Cyryla czy Cyryl Putina-ale mi to wszystko brzydko pachnie.  Mamy wybaczyć ale nie zapominać o krzywdach historycznych, bo one tworzą naszą tożsamość narodową. Niech i tak będzie-ale najpierw wypadałoby zdecydowanie nazwać te krzywdy po imieniu. A może po takim ważnym spotkaniu i apelu z obu stron winniśmy zaniechać dochodzenia prawd? Katyń to zbrodnia wojenna, ludobójstwo czy tylko wypadek przy pracy? Zostanie nazwane po imieniu- rodziny katyńskie może i wybaczą-teraz apele najważniejszych osób nie pomogą, nie zmniejszą poczucia niesprawiedliwości dziejowej sierotom  po tamtych żołnierzach.I nie w tym celu ta wizyta doszła do skutku. Nie prostemu człowiekowi ona ma służyć. Może się mylę, może jestem bardzo nieufna-ale...zbyt wielu polityków skorzysta na tej wizycie. Nawet jeśli faktycznie miało to spotkanie służyć tylko Kościołom to i tak posłużyło politycznym ugrupowaniom. Zgoła nieapolityczny kościół w Polsce jednym dokumentem odciął się od polityków -rusofobów. A wierni? Wiernym od tylu lat mieszali w głowach: politycy, nieapolityczny kler, nawiedzeni jasnowidze typu Jackowski, literaci opiewający patriotyzm, dziennikarze rozdmuchujący wydarzenia do monstrualnych rozmiarów i nagle mają zacząć kochać człowieka w Rosjaninie? Swym odwiecznym wrogu?Bzdura. Polak musi kogoś się bać-inaczej wygaśnie patriotyzm. Wizja piekła mniej straszna niż wizja zniewolenia rosyjskiego lub żydowskiego. I na dokładkę coraz bardziej ubożejące społeczeństwo-więc ktoś temu musi być winien, najlepiej ,,komuchy'' lub żydostwo.A jeśli wybaczymy to z czasem przyjdzie zapomnienie i co? ,,Szable pordzewieją'', Polak stanie się normalnym Europejczykiem, bez balastu krzywd : tych wyrządzonych nam  i jeszcze częściej wyimaginowanych tych, które dopiero mogą nam wyrządzić. I jak to będzie?

1 komentarz:

  1. Anonimowy19/9/12 01:54

    Howdy! This post couldn’t be written any better! Looking at this post reminds me
    of my previous roommate! He constantly kept preaching about
    this. I am going to send this information to him. Fairly
    certain he will have a very good read. Thanks
    for sharing! raspberry ketone pure
    Also see my site > raspberry ketone before and after

    OdpowiedzUsuń