Obserwatorzy

niedziela, 11 grudnia 2011

Czy my jesteśmy normalnym narodem?

Wczoraj oglądałam finał Voice of Poland( czy podobno,, misyjna'' tv nie powinna promować polskich tytułów?) i zastanawiam się kto ma rację: ci co twierdzą , że to program dla intelektualnych zer, czy ci co twierdzą, że  tego typu programy to dobra rozrywka.Według mnie wczorajszy finał to dużo muzyki , więc rozrywka-ale ja nie intelektualistka, więc mnie się bardzo podobały wykonania tej czwórki finalistów.Nie mam pojęcia , który z nich był najlepszy- kocham rocka a jednak urzekły mnie wykonania Mateusza, który mam wrażenie , że jest cały muzyką.Ciekawe, czy gdyby taki program prowadziło radio, też taki  byłby wynik  finału.  Mam wrażenie , że ludzie głosują również na wygląd, może faktycznie słusznie-ponieważ sama miałabym problem  z wyborem najlepszego muzycznie-oni wszyscy umieją śpiewać.Dzisiaj szukałam tych wykonań w internecie i ..zmogły mnie komentarze do tego programu, a właściwie komentarze na temat jurora-Nergala. Czy my jesteśmy normalnym narodem? Chyba niezbyt- tyle złości, nienawiści nie ma nawet chyba wśród stron wojujących na wojnach. W zawieruchach wojennnych dominującym uczuciem jest chyba strach, nienawiść i zapiekła złość zajmują chyba dalsze miejsca. Równie dobrze mogę się mylić-ale takie wrażenie wyniosłam z rozmów z ludźmi, którzy przeżyli wojnę. A komentować w internecie można bezpiecznie-nick pozornie chroni przed odpowiedzialnością za słowa.Pod nickami jednak kryją się ludzie  i ...porażają głupotą, która nie jest już nawet żałosna -bo jest przerażająca. Rozdział na zwolenników Nergala czyli ,,bandę ateistycznych niepolaków'' i przeciwników Nergala, czyli ,,Prawdziwych Polaków -katolików''. To są dosłownie zacytowane fragmenty z tych komentarzy. I jeszcze najczęściej cytowane zdanie,,kto mieczem wojuje od miecza zginie''-oczywiście zdanie wyłowione w steku wyzwisk pod adresem Nergala i tych, którym jego ocenianie wykonawców się podobało. Wyzwiska oczywiście padają z ust katolików, a przynajmniej tak deklarują wyzywający.Ludzie nawet nie próbują myśleć samodzielnie, plują jadem powołując się autorytety: biskupa Meringa i innych księży-bo  ci właśnie najlepiej wiedzą co mówią. A powiedzieli, że Nergal jest wcieleniem zła i złych idei, więc każdy,, prawdziwy'' Polak musi to przekazywać dalej. Oczywiście ubierając ten przekaz we własne  wyzwiska, obelgi i nienawiść w czystej formie ,do inaczej myślącego człowieka. Jeśli Nergal ,,zginie od miecza , którym wojuje'' to od czego zginą katolicy? Przecież  religia nakazuje nam nienawidzić  złych czynów a nie człowieka. Czy ci ludzie od komentarzy faktycznie wiedzą czym są?  Bo na katolików jakoś mało mi wyglądają , pomijając ich własne deklaracje o przynależności wyznaniowej a co za tym idzie(?) narodowej. Jeśli miecz, którym wojują to religia, to według ich własnych słów czy zginą od tego miecza? A może tylko od swej ignorancji, która jest olbrzymia i jakoś nie widać chętnych autorytetów by im to unaocznili?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz